قوانین مدرسه پروین اعتصامی :

تکالیف :

تکالیف دردفتر دوستی نوشته شده است و باید توسط والدین امضا شود تا نشان دهد کودک کار را تمام کرده است. ممکن است والدین کار را بررسی کنند تا ببینند صحیح است یا نه ، اما لازم نیست. والدین باید بررسی کنند که کار انجام شده است.

ممکن است کار انجام ولی به علت فراموشی در خانه جا مانده باشد که در این صورت به عنوان انجام نشده حساب خواهد شد.

آموزش دینی:

آموزش دینی اجباری است زیرا جزو درس های ملی کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد .  ما در مدرسه ، قبل ازشروع کلاس ، قرآن و سرود جمهوری اسلامی را می خوانیم. و از پایه سوم آموزش احکام ، نماز و شرکت در نماز جماعت را در نمازخانه یا مسجد محل آموزش می دهیم. بچه ها در مدرسه بایستی شناخت و احترام به ادیان آسمانی دیگر را از همین جامعه کوچک مدرسه بیاموزند.

دوربین مداربسته:

ممکن است برای نظارت هر چه بیشتر و بهتر در مدرسه از چند دوربین نظارتی استفاده کند. هیچ یک از این فیلم ها برای اهداف تبلیغاتی استفاده نمی شود. این فقط برای نظارت و امنیت استفاده می گردد.

تغذیه:

غذا مهم است. این مدرسه قادر به تهیه ناهار نیست ، همانطور که در بسیاری از مدارس ایران معمول است. تنقلات (چیپس و پفک و … ) قبل از زمان ناهار مجاز نیست. کودکان باید صبحانه خوبی بخورند و ما می خواهیم از سیر شدن آنها از مواد قندی جلوگیری کنیم که کنترل احساسات آنها را برای آنها سخت تر می کند (بیش فعالی). وعده های غذایی نیز باید به خوبی متعادل باشند. به طور کلی ، کودکان لازم است حداقل نیمی از غذایی را که مادرشان برای آنها بسته بندی کرده است را بخورند.

آدامس جویدن در مدرسه مجاز نیست.

جایزه:

نمرات خوب باید پاداش بگیرد. پاداش به شرح زیر است: در سال تحصیلی 00-1401 برنامه ریزی گردیده است به دانش آموزانی که نمره خیلی خوب را دریافت می نمایند یک عدد شکلات اهدا شود. با گرفتن 2 نمره خیلی خوب دو عدد شکلات و اگردوست داشته باشد می تواند به جای دو عدد شکلات یک کتاب دریافت نماید. ضمنا دانش آموز می توانند یک کتاب یا مبلغ آن را دریافت نمایند. 

بیماری:

از والدین خواسته می شود در صورتی که فرزندتان دچار بیماری شده است در قدم اول مدرسه را مطلع کنند و وضعیت فرزندشان را زیر نظر بگیرند. اگر احساس می کنند نگه داشتن آنها در خانه باعث سلامتی بیشتر است ، پس باید این کار را انجام دهند. ما از والدین می خواهیم که از مصرف داروی خودسرانه امتناع کنند. در صورت عدم درمان بیماری زیر نظر پزشک ، خوددرمانی می تواند یک بیماری مسری را پنهان کند. به عنوان مثال: سرفه می تواند سرماخوردگی یا سل باشد. اگر والدین به کودک دارو بدهند تا سرفه را قطع كند ، مدرسه متوجه نخواهد شد كه كودك بیمار است و این می تواند سلامتی دیگران را هم به خطر بیندازد ، ما به والدین توصیه می کنیم به پزشک مراجعه کنند. این مدرسه ممکن است از آموزش دانش آموزی که می تواند دانش آموزان دیگر را با یک بیماری مسری در معرض خطر قرار دهد ، امتناع ورزد و ممکن است قبل از اینکه دانش آموز به مدرسه برگردد و مدرسه را آغاز کند ، یک دوره انتظار را تحمل کند. 

مدرسه تابستانی

این مدرسه در نظر دارد برای اوقات فراغت دانش اموزان در فصل تابستان کلاس هایی را بر گزار نماید مثل : خوشنویسی ، نقاشی ، موسیقی ، تاتر ، فوق برنامه درسی و …

امتحانات :

با توجه به آموخته های قبلی دانش آموزان در اوایل سال تحصیلی آزمون ورودی گرفته شده تا سطح دانش آموزان برای بهبود اهداف آموزشی پیاده گردد در طی سال تحصیلی به صورت مستمر و نوبت اول و دوم آزمون هایی دریافت می شود تا سطح آموزشی مشخص و برای بهبود فرایند آموزش برنامه ریزی  گردد. و ارائه کارنامه نوبت اول و دوم توسط آموزگازان ارائه می شود.

تاخیر در ورود دانش آموزان به مدرسه

دانش آموزانی که سه بار درماه بعد از زمان شروع مدرسه وارد کلاس گردند به عنوان تاخیر در ورود و یک روز غیبت محسوب می گردد.

استفاده از سرویس بهداشتی

به دانش آموزان در پایه اول اجازه داده می شود در مواقع مورد نیاز از کلاس خارج و از سرویس بهداشتی استفاده نمایند . از کلاس دوم فقط در مواقع ضروری می توانند از کلاس خارج شوند و از پایه های بالاتر باید در زنگ های تفریح برای استفاده از سرویس بهداشتی برنامه ریزی نمایند تا از زمان کلاسی خود بهترین استفاده را نمایند ( آموزش تحمل پذیری و استقامت)

کلاس های فوق برنامه درسی

این مدرسه با توجه به آموزش های صبح و درس های ملی ممکن است دانش آموزانی که با ضعف یادگیری مواجه هستند مورد حمایت قرار داده و بر این اساس در هفته یک یا دو روز را مختص دانش آموزان نیاز به تلاش، برنامه ریزی نموده است (حضوری و یا مجازی) . ضمنا این کلاس ها هیچگونه هزینه یی در بر ندارد و به صورت رایگان برگزار می گردد.